Nolia i topp bland landets nyhetsrum
Nolia AB finns bland de trettiotalföretag som ligger i topp bland Mynewsdesk 4000 nyhetsrum.
– Att vi inte vann titeln Årets Nyhetsrum 2016 i kategorin Finans och tjänstesektorn sporrar oss bara hårdare. Nu siktar vi på seger nästa år, säger Tommy Abrahamsson, vd Nolia AB.
Mynewsdesk delade förra veckan ut pris till Årets Nyhetsrum i elva kategorier samt ett pris till Best of the Best. Nolia AB var nominerade i kategorin Finans och tjänstesektorn, men vann inte.
– Alla de nominerade sticker på sitt sätt ut och förtjänar all heder för sitt engagemang och hårda arbete, skriver Mynewsdesk.
Johanna Blylod, marknadsansvarig på Nolia AB tycker att det är hedrande att uppmärksammas med en nominering, och att den uteblivna utmärkelsen sporrar.
– Vi kommer nu att lägga ribban ännu högre och ta sikte mot de allra bästa i branschen, men inte nöja oss med det. Som i allt vi gör vill vi bli bäst. Det är jätteroligt att bli nominerad. Det visar också att vi lyckats med det långsiktiga arbetet att bli ett tydligare varumärke och en stark partner inom möten och konferenser.
Redan 2015 inleddes det strategiska arbetet med en varumärkesanalys, gjord av Brand Clinic, som visade att Nolias varumärken har starka personligheter, hög kundlojalitet och många återköp.
– Undersökningen visar att Nolia är ett master brand, vilket innebär att det är ett varumärke som fungerar som paraply för en rad varumärken. Det placerar oss i samma grupp som Norrmejerier, SCA, Nordea och Scan. Resultatet i varumärkesundersökningen visar att vi tänkt rätt när vi arbetat med att bli ännu tydligare i att kommunicera Nolia AB som ett master brand och vad varumärket står för, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.
Han berättar att det arbete som sattes igång under 2015 var tänkt att bära frukt under 2016, med syfte att även stärka varumärket Nolia AB.
– Nomineringen till Årets Nyhetsrum visar att vårt strategiska arbete gett effekt och stärkt bilden av Nolia AB som en stark och tydlig partner när det gäller mässor och konferenser.
Nolia AB var nominerade tillsammans med Småföretagarnas Riksförbund samt management och IT-konsultföretaget Claremont.
– Att bli nominerad tillsammans med så starka aktörer är såklart hedrande, säger Tommy Abrahamsson.
Det är åttonde gången Mynewsdesk anordnar tävlingen. I år var tre företag vardera i tolv olika kategorier nominerade. Bland övriga fanns företag och organisationer som Procurator, Aller Media, SkiStar, Telia och Cirkle K Sweden.
För att bli nominerad ska en rad kriterier uppfyllas, som ett överskådligt nyhetsrum, ett tydligt socialt visitkort, användning av relaterat material, optimerad kategorisering, bra rubriker, hög publiceringsfrekvens och användning av sociala kanaler.
– Vi har publicerat över 120 pressmeddelanden under förra året och fått bra respons i olika medier, något som byggt upp en förväntan som vi självklart kommer att fullfölja under 2017, säger Johanna Blylod.